Werken bij van der Leij
Met vestigingen in Amsterdam en Zeewolde is Van der Leij Bouwbedrijven actief in Noord-Holland, Flevoland, Gelderland, Overijssel en Utrecht. Wij hebben ruime ervaring in een breed scala aan werkzaamheden; van ad-hoc klachten-onderhoud tot en met grootschalige renovatie- en verbouwingsprojecten.
Klantgerichtheid, samenwerken en pro-activiteit vormen de basis van de, vaak langlopende en op continuïteit gebaseerde, contracten met onze opdrachtgevers.
Wij streven naar een duurzaam en divers personeelsbestand. Wij vinden het van groot belang dat onze medewerkers in een veilige en gezonde omgeving kunnen werken. Zo proberen wij een prettige werksfeer te creëren, de belasting op de medewerkers zo laag mogelijk te houden en schenken wij veel aandacht aan veilig werken.
Daarnaast zijn wij een Erkend Leerbedrijf, wat de mogelijkheid biedt dat onze ervaren medewerkers hun kennis en ervaring kunnen overbrengen op een nieuwe generatie.
vacatures bij van der leij
No display
Werkvoorbereider Bouwprojecten
Ben jij op zoek naar een functie als Werkvoorbereider? Dan zijn wij wellicht op zoek naar jou! Voor onze vestiging in Amsterdam zijn wij per direct op zoek naar een:
Werkvoorbereider Bouwprojecten
De werkvoorbereider is verantwoordelijk voor de voorbereiding van projectmatige werken. Hij/zij zorgt voor een tijdige levering van primaire en secundaire plannen, diverse schema’s en heeft een klantgerichte dienstverlening richting onze opdrachtgevers. De werkvoorbereider rapporteert aan de projectleider of bedrijfsleider Bouwprojecten.
Taken en verantwoordelijkheden:
- voorbereiden van projecten;
- draagt zorg voor het controleren en beoordelen van bestek en tekeningen;
- maken van contracten en termijnstaten onder supervisie van de project- of bedrijfsleider;
- gebouwopname en intake van EPA;
- draagt zorg voor het maken van meterkastlijsten;
- draagt zorg voor het maken van planningen;
- verwerkt bewonerswensen en stelt bewonersinformatie op;
- vraagt ontbrekende vergunningen aan;
- draagt zorg voor het maken van een VGM-plan;
- verzorgt garantieverklaringen;
- tijdig maken van interne actielijsten;
- verzorgt tijdig een juiste gegevensstroom naar de bouwplaats medewerkers;
- communiceert op professionele en dienstverlenende wijze met opdrachtgevers, leveranciers, onderaannemers en derden;
- correcte communicatie met leidinggevende en collega’s;
- signaleert en registreert meer- en minderwerk, stelt eenvoudige meer-minderwerkbegrotingen op in overleg met uitvoerder;
- administratie van het project;
- neemt deel aan verschillende overleggen, waaronder werkvergaderingen en projectevaluaties en archiveert verslagen in de projectmap;
- maken van offertes onder verantwoordelijkheid van de project- of bedrijfsleider;
- controleren van geldigheid FSC certificaat van leveranciers;
- verstrekt maandelijks de FSC administratie aan de KAM-coördinator;
- aanmaken van alarmkaarten t.b.v. het project.
Zoals je ziet is dit een zeer divers takenpakket. Ben jij dan ook graag inhoudelijk en hands-on bezig en draag je graag de verantwoordelijkheid voor de continuïteit en kwaliteit van de organisatie? Dan zijn we op zoek naar jou!
Competentie-eisen:
- bouwkundige kennis op MBO / HBO-niveau
- ervaring in het betreffende werkgebied;
- kostenbesef;
- kennis van automatisering;
- nauwkeurig, resultaatgericht en prioriteiten kunnen stellen;
- in staat zijn de eigen werkzaamheden te bewaken;
- verantwoordelijkheidsgevoel;
- communicatief vaardig;
- persoonlijke kwaliteiten waaronder; flexibiliteit, pro-activiteit, inlevingsvermogen, commercieel, betrokken, zelfstandig en initiatiefrijk.
Wat bieden wij jou?
- Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een lease-auto, mobiele telefoon en chromebook of laptop van de zaak;
- Oog voor jouw ontwikkeling en wensen;
- Een goed salaris dat meegroeit met jouw ontwikkeling;
- Standaard verzekering van werknemersrisico’s, pensioenregeling en bijdrage van de vakbondscontributie.
Geïnteresseerd?
Is deze functie echt iets voor jou en herken jij je in dit profiel stuur dan je sollicitatiebrief en cv naar Inge de Grijs, Hoofd Personeelszaken.
Solliciteren kan per mail naar i.degrijs@vdleij.nl
Het opvragen van referenties maakt deel uit van de sollicitatieprocedure.
Uitvoerder Bouwprojecten
Voor onze afdeling Bouwprojecten in Amsterdam zijn wij per direct op zoek naar een:
Uitvoerder
De uitvoerder verricht taken onder verantwoording van en in overleg met de projectleider en de hoofduitvoerder. De uitvoerder is verantwoordelijk voor de kostenkwaliteit, bouwtijd en veiligheid van diverse projecten en rapporteert aan de projectleider of hoofduitvoerder (afhankelijk van het project).
Je draagt er zorg voor dat de opdrachtgevers tevreden zijn. Je bent oplossingsgericht, stuurt je team op de juiste wijze aan en weet als schakel op een professionele wijze te communiceren.
Taken, verantwoordelijkheden en functie-eisen:
Naast persoonlijke kwaliteiten als flexibiliteit, pro-activiteit, inlevingsvermogen, commercieel, betrokken, zelfstandig en initiatiefrijk, zijn de functie-eisen als volgt:
- bouwkundige kennis op MBO/HBO-niveau en aanvullende relevante cursussen;
- in bezit van geldig VCA VOL certificaat;
- werkervaring in een dergelijke functie;
- kennis van automatiseringssystemen (Bouwworks is een pré);
- bedrijfsbelangen overzien en hiernaar handelen;
- nauwkeurig;
- resultaatgericht;
- prioriteiten kunnen stellen;
- in staat zijn de eigen werkzaamheden te bewaken;
- groot verantwoordelijkheidsgevoel;
- communicatief vaardig.
- Wij bieden goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden en er zijn volop mogelijkheden om je verder te ontwikkelen binnen onze organisatie.
Wat bieden wij?
- Wij bieden een afwisselende functie in een (informele) organisatie die volop in beweging is;
- De functie kent een salaris op basis van opleiding en relevante werkervaring;
- cao voor de Bouwnijverheid (UTA);
- Leaseauto.
Geïnteresseerd?
Stuur uw CV en motivatie naar Inge de Grijs, Hoofd Personeelszaken.
Dit kan via: i.degrijs@vdleij.nl
Acquisitie n.a.v. deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Hoofduitvoerder
Voor onze afdeling Bouwprojecten in Amsterdam zijn wij per direct op zoek naar een: Hoofduitvoerder
De Hoofduitvoerder verricht werkzaamheden onder verantwoording van, en in overleg met, de Projectleider en de Bedrijfsleider Bouwprojecten. Hij/zij is mede verantwoordelijk voor de kosten, kwaliteit, bouwtijd en veiligheid van één of meerdere projecten.
Wat bieden wij?
- Wij bieden een afwisselende functie in een (informele) organisatie die volop in beweging is;
- De functie kent een salaris op basis van opleiding en relevante werkervaring;
- cao voor de Bouwnijverheid (UTA);
- Leaseauto.
Taken, verantwoordelijkheden en functie-eisen:
Naast persoonlijke kwaliteiten als flexibiliteit, pro-activiteit, inlevingsvermogen, commercieel, betrokken, zelfstandig en initiatiefrijk, zijn de functie-eisen als volgt:
- Bouwkundige kennis op MBO/HBO-niveau en aanvullende relevante cursussen;
- In bezit van geldig VCA VOL certificaat
- Bewaking van de planning;
- Financiële resultaten inzichtelijk maken en deze kunnen toelichten;
- Opnemen van werkzaamheden op de bouwlocatie en erop toezien dat Uitvoerders dit ook doen;
- Erop toezien dat de Uitvoerders de bouwplaats goed inrichten en onderhouden;
- Het tijdig signaleren en registreren van meer- en minderwerk;
- Uitschrijven van (contracts)termijnen voor leveranciers en onderaannemers;
- Projectgegevens registreren in weekrapporten en erop toezien dat Uitvoerders dit ook doen;
- Draagt zorg aan oplevering en nazorg;
- Neemt plaats in bij verschillende overleggen, waaronder de projectevaluatie;
- Beheer van verschillende kwaliteitsregistraties;
- Aandragen en controleren van projectgegevens;
- Het houden van werkplekinspecties en toolboxmeetingen (minimaal 10 per jaar);
- Houden van functionerings- en beoordelingsgesprekken;
- Werkervaring in een dergelijke functie;
- Kennis van automatiseringssystemen (Bouwworks is een pré);
- Bedrijfsbelangen overzien en hiernaar handelen;
- Nauwkeurig;
- Resultaatgericht;
- Prioriteiten kunnen stellen;
- In staat zijn de eigen werkzaamheden te bewaken;
- Groot verantwoordelijkheidsgevoel;
- Communicatief vaardig.
- Wij bieden goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden en er zijn volop mogelijkheden om je verder te ontwikkelen binnen onze organisatie.
Geïnteresseerd?
Stuur uw CV en motivatie naar Inge de Grijs, Hoofd Personeelszaken.
Dit kan via: i.degrijs@vdleij.nl
Acquisitie n.a.v. deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Projectcontroller Bouwprojecten
Projectcontroller
Je bent verantwoordelijk voor de kosten bewaking van onze projecten. Je overziet de financiële voortgang en werkt nauw samen met alle projectverantwoordelijken. Je maakt analyses, rapportages en zorgt te allen tijde dat de rapportages sluitend zijn.
Voor deze functie zijn wij op zoek naar een kandidaat met werkervaring.
Ervaring in de bouwbranche is een pré. Je bent ambitieus, vindingrijk en kunt goed onder tijdsdruk presteren.
De meest voorkomende taken zijn:
- Projectadministratie:
– Periodieke controles uitvoeren en overzichten maken;
– Werkbegrotingen inlezen;
– Kostenbewaking projecten;
– In overleg met de betreffende projectleiders de periodieke projectrapportages
opstellen. Periodieke bespreking van de projectrapportages met desbetreffende
projectleider;
– Maandrapportages uit de projectadministratie opstellen in overleg met de
bedrijfsleider;
– Bewaking. - Crediteurenadministratie:
– Boeken en controleren van inkoopfacturen
– Betaalvoorstellen maken - Banken:
– Verwerken bankafschriften - Debiteurenadministratie:
– Facturatie
– Incassobeheer - Algemeen:
– Signaleren van mogelijkheden tot verbetering van de werkmethoden en procedures;
– Verrichten interne controles in Bouwworks;
– Het op verzoek maken van ad hoc rapportages. - Financiële check opdrachtgevers en leveranciers.
Te stellen competentie-eisen:
- Je beschikt over een HBO diploma in de financieel-administratieve richting;
- Je hebt minimaal vijf jaar relevante werkervaring;
- De Nederlandse taal beheers je uitstekend, zowel mondeling als schriftelijk;
- Je hebt ruime kennis van administratieve processen;
- Ervaring in de bouwbranche is een pré, maar affiniteit een must;
- Ervaring met het programma Bouwworks is een pré;
- Je beschikt over de volgende persoonlijke kwaliteiten: zeer resultaatgericht, pro-actief, eigen werkzaamheden goed kunnen overzien en bewaken, prioriteiten kunnen stellen, je voelt je zeer verantwoordelijk, communicatief zeer vaardig en een zeer goed vermogen tot samenwerking met je collega’s. Je voelt je betrokken in je werk.
Geïnteresseerd?
Is deze functie echt iets voor jou en herken jij je in dit profiel? Stuur dan je sollicitatiebrief en cv naar Inge de Grijs,
Hoofd Personeelszaken.
Solliciteren kan per mail naar: i.degrijs@vdleij.nl
Allround Timmerman
Ben jij op zoek naar een functie als Allround Timmerman? Dan zijn wij wellicht op zoek naar jou! Voor diverse regio’s zoals Amsterdam, Zeewolde en Lelystad zijn wij per direct op zoek naar een:
Allround Timmerman
Als timmerman is je werk enorm afwisselend. Ben jij de timmerman die het leuk vindt om uiteenlopende onderhoudsklussen uit te voeren, dan zijn wij op zoek naar jou. Wij zijn op zoek naar vakkundige, ervaren timmermannen, die allerhande voorkomende service onderhoudswerkzaamheden kunnen uitvoeren.
Taken en verantwoordelijkheden:
- Levert goede kwaliteit van stel- en timmerwerkzaamheden vanaf het lezen van de tekeningen tot het eind van de werkzaamheden;
- Realiseert hoge dan wel vereiste productiviteit van de stel- en timmerwerkzaamheden en levert werkzaamheden af binnen de gestelde planning;
- Biedt keurings-, meet- en beproevingsmiddelen aan ter keuring na verloop datum of bij twijfel;
- Uitvoeren van dagelijks onderhoud en signaleren van veroudering aan/van eigen materieel;
- Neemt deel aan toolboxmeetings;
- Draagt verantwoordelijkheid voor de eigen veiligheid op de werkplek, maakt op verantwoorde wijze gebruik van pbm’s voor de te verrichten stel- en timmerwerkzaamheden en spreekt collega’s aan op onveilige situaties;
- Draagt zorg voor het nakomen van diverse afspraken met collega’s en derden;
- Communiceert op correcte wijze en is dienstbaar naar bewoners en derden zoals opdrachtgevers en leveranciers.
Competentie-eisen:
- In bezit van VCA basis diploma;
- In bezit van rijbewijs B;
- Beschikt over de benodigde kennis en ervaring op het timmervakgebied;
- Kan goed samenwerken met collega’s en derden;
- Goede communicatieve vaardigheden;
- Werkt nauwkeurig;
- Resultaatgericht;
- Is in staat de eigen werkzaamheden te bewaken;
- Heeft verantwoordelijkheidsgevoel;
- Bezit persoonlijke kwaliteiten, waaronder flexibiliteit, pro-activiteit, inleveringsvermogen, commercieel vaardig, betrokken, zelfstandig en initiatiefrijk.
Geïnteresseerd?
Is deze functie echt iets voor jou en herken jij je in dit profiel? Stuur dan je sollicitatiebrief en cv naar Inge de Grijs, Hoofd Personeelszaken.
Solliciteren kan per mail naar: i.degrijs@vdleij.nl
Het opvragen van referenties maakt deel uit van de sollicitatieprocedure.
Werkorganisator/Werkvoorbereider Amsterdam
Ben jij op zoek naar een functie als Werkorganisator/Werkvoorbereider? Dan zijn wij wellicht op zoek naar jou! Voor onze vestiging in Amsterdam zijn wij per direct op zoek naar een:
Werkorganisator/Werkvoorbereider
De werkorganisator/werkvoorbereider is samen met de uitvoerder/projectleider verantwoordelijk voor diverse projecten. Hij/zij zal werkzaamheden verrichten ten behoeve van de vestiging Amsterdam. De werkorganisator /werkvoorbereider is verantwoordelijk voor de calculatie, de voorbereiding, de uitvoering en de nazorg van opdrachten.
Taken en verantwoordelijkheden:
- Maken van offertes en inkooporders;
- Maken van de juiste voorbereidingsschema’s en de juiste planning;
- Tijdig bestellen van de juiste materialen;
- Verzorgen van de tekening van de bouwplaats-inrichting inclusief de objectvergunning;
- Het aanvragen van eventueel ontbrekende vergunningen;
- Uitwerken van opnamelijsten welke door de uitvoerder overgedragen zijn;
- Leiding geven aan bouwplaatsmedewerkers, dit in samenwerking met de uitvoerder;
- Naleven van de VGM-regels en voorschriften;
- Controleren en beoordelen van bestek en tekeningen;
- Opstellen van bewonersinformatie en verwerken van de wensen van bewoners;
- Maken van contracten en termijnstaten;
- Signaleren en registreren van meer- en minderwerk;
- Verantwoordelijk voor het opvragen van opdrachtbonnen;
- Verantwoordelijk voor de afroepschema’s;
- Verantwoordelijk voor de inkoopschema’s en aanvragen offertes;
- Verantwoording voor projectmappen, inclusief FSC administratie;
- Verantwoordelijk voor de kostenbewaking;
- Zorgdragen en verantwoordelijk zijn voor de garantieverklaringen;
- Verantwoordelijk voor het verzorgen van een getekend opleverrapport, zodat tijdige facturering gerealiseerd kan worden.
Zoals je ziet is dit een zeer divers takenpakket. Ben jij dan ook graag inhoudelijk en hands-on bezig en draag je graag de verantwoordelijkheid voor de continuïteit en kwaliteit van de organisatie? Dan zijn we op zoek naar jou!
Te stellen competentie-eisen:
- Bouwkundige kennis op MBO/HBO-niveau en aanvullende relevante cursussen;
- Ruime werkervaring in een dergelijke functie;
- Kennis van automatiseringssystemen (Bouwworks is een pré)
- Kostenbesef hebben;
- Nauwkeurig;
- Resultaatgericht;
- Prioriteiten kunnen stellen;
- In staat zijn de eigen werkzaamheden te bewaken;
- Verantwoordelijkheidsgevoel;
- Communicatief vaardig;
- Vermogen tot samenwerking;
- Persoonlijke kwaliteiten waaronder; flexibiliteit, pro-activiteit, inlevingsvermogen, commercieel, betrokken, zelfstandig en initiatiefrijk.
Wat bieden wij:
- Wij bieden een afwisselende functie in een (informele) organisatie die volop in beweging is;
- De functie kent een salaris op basis van opleiding en relevante werkervaring;
- Cao voor de Bouwnijverheid (UTA);
- Volledige reiskostenvergoeding op basis van openbaar vervoer of een kilometervergoeding conform cao.
Geïnteresseerd?
Is deze functie echt iets voor jou en herken jij je in dit profiel? Stuur dan je sollicitatiebrief en cv naar Inge de Grijs, Hoofd Personeelszaken.
Solliciteren kan per mail naar: i.degrijs@vdleij.nl
Het opvragen van referenties maakt deel uit van de sollicitatieprocedure.
Geïnteresseerd?
Is een van deze functies echt iets voor jou en herken jij je in het profiel stuur dan je sollicitatiebrief en cv naar Inge de Grijs, Hoofd Personeelszaken.
Solliciteren kan per mail naar i.degrijs@vdleij.nl
Het opvragen van referenties maakt deel uit van de sollicitatieprocedure.
Vragen?
Bel ons of stuur onderstaand formulier in, dan bellen wij je terug.
In een sector waar vergrijzing en de vraag naar vakmensen toenemen, werken Bouwmensen Amsterdam en Van der Leij Bouwbedrijven al jarenlang samen om jong talent op te leiden. Reinier van Rappard, leerling coördinator bij Bouwmensen, vertelt hoe zij samen de nieuwe generatie bouwprofessionals een stevige basis en waardevolle praktijkervaring bieden.
Vergrijzing, instroom en de toekomst van de bouw
De bouwsector heeft te maken met een flinke vergrijzing, wat de behoefte aan jonge vakmensen alleen maar vergroot. Reinier van Rappard merkt dat ook bij Bouwmensen: “De vraag vanuit bouwbedrijven is groot. Er is een enorme vergrijzing gaande, en we zien gelukkig landelijk een stijgende instroom aan nieuwe leerlingen,” legt hij uit. Toch blijft de sector grotendeels mannelijk. Het aantal vrouwelijke leerlingen dat kiest voor een technische opleiding in de bouw groeit wel, maar nog voorzichtig. “We hebben af en toe een vrouwelijke leerling-timmerman, maar het fysieke aspect van het vak maakt dat meiden vaker kiezen voor rollen als uitvoerder of werkvoorbereider,” zegt Reinier. Bouwmensen blijft actief werken aan het promoten van de bouwsector, bijvoorbeeld door samenwerkingen met middelbare scholen en deelname aan beroepenmarkten. Op die manier hoopt Bouwmensen steeds meer jonge mensen, zowel jongens als meiden, te inspireren voor een toekomst in de bouw.
Een sterk fundament voor leerlingen
Bouwmensen Amsterdam biedt jonge mensen de kans om de basis te leggen voor een succesvolle carrière in de bouw. Onder leiding van drie ervaren instructeurs starten nieuwe leerlingen met een intensief traject in de werkplaats. “In de eerste zes weken trainen we ze in de basisvaardigheden zoals een deur afhangen, betonbekisting maken en veilig werken,” vertelt Reinier. “Ook leren we de leerlingen kennen, zodat we een goede match kunnen maken tussen hun wensen en het juiste bedrijf.”
Sterke samenwerking voor nieuw talent in de bouw
De samenwerking tussen Van der Leij Bouwbedrijven en Bouwmensen Amsterdam vormt al jarenlang een sterke basis voor de ontwikkeling van jong bouwtalent. Deze week is er weer een leerling-timmerman gestart bij Van der Leij, die via een leer-werktraject waardevolle praktijkervaring opdoet. Onze samenwerking biedt structuur en continuïteit voor leerlingen die het vak leren, iets dat volgens Reinier essentieel is: “Het fijne aan Van der Leij is dat de jongens altijd met een vaste leermeester meelopen. Ze worden één-op-één begeleid, en dat geeft de leerlingen rust en duidelijkheid tijdens hun leertraject.”
Onderscheidende begeleiding
Van der Leij onderscheidt zich door zijn professionele en betrokken aanpak. “Bij Van der Leij is opleiden serieus: deze leerlingen zijn geen ‘handjes erbij’,” benadrukt Reinier. “Het management staat achter hun ontwikkeling. Als ik een leerling voorstel, bespreek ik dat met de leidinggevenden. Zij willen écht opleiden, en dat geeft mij, de leerling en de leermeester een goed gevoel.” Deze toewijding zorgt ervoor dat leerlingen zich gewaardeerd voelen en zich ontwikkelen tot volwaardige vakmensen, waarmee Van der Leij bijdraagt aan de kwaliteit en continuïteit in de bouwsector.